7 soļi līdz sasniegtam mērķim UZ SĀKUMU

Tuvojas Jauns gads un bieži gada nogale ir laiks, kad pārskatām līdz šim sasniegto, piedzīvoto un plānojam jaunus mērķus nākamajam gadam. Ja esi no tiem, kuriem patīk savu dzīvi “saplānot” (tas nenozīmē, ka tajā nav vietas improvizācijai un pārsteigumiem), tad iespējams zemāk aprakstītie 7 soļi palīdzēs nākamā gada mērķus pārvērst par reāliem sasniegumiem! Un šeit tie būs:

1.solis – Lielās bildes radīšana. Vispirms ir būtiski, lai Tev būtu izpratne, ko Tu patiesi savā dzīvē vēlies sasniegt. „Lielā bilde” par to, kas Tev patiešām ir svarīgi. Visi izcili sportisti un veiksmīgi uzņēmēji īsteno dzīvē savu vīziju, kas parasti ir mērāma lielākā termiņā nekā tikai pāris mēneši vai gads. Kas ir Tavs dzīves aicinājums? Ko patiešām ir vērts šajā dzīvē izdarīt?

Ja Tev nav lielā plāna visai dzīvei, tas nekas, pietiks arī ar vīziju 5 gadiem. Uzdod sev jautājumu -kur es vēlos būt pēc 5 gadiem? Aizverot acis iedomājies, ka ir pagājuši  5 Tavi dzīves gadi, un, kas patiešām vērtīgs tajos ir noticis? Par ko Tu vari lepoties? Par kādu cilvēku esi kļuvis šo 5 gadu laikā? Ko nozīmīgu esi sasniedzis?

Šis ir svarīgākais solis, kas nodrošina tālāko motivāciju. Skaidrība šajā jautājumā tālāko ceļu padara par vieglu un baudāmu. Ja Tev rodas grūtības „lielās bildes” radīšanā, vari vērsties pēc palīdzības arī pie kouča.

2.solis- Saraksti savus mērķus uz papīra. Izejot no savas 5 gadu vīzijas, izvirzi konkrētus mērķus nākamajam gadam un uzraksti tos uz papīra. Kādēļ svarīgi mērķus rakstīt ar roku un uz papīra? Tas saistīts gan ar mūsu apzināto daļu- vizuālo uztveri un atmiņu, gan arī neapzināto daļu, kurā šie mērķi „ierakstās”. Nenoliedzami, ja Tev ir spēcīga motivācija un skaidrs plāns galvā, vari tā pat sasniegt savus mērķus, tomēr rakstiska detalizācija pierādīti veicina mērķu sasniegšanu ātrākā periodā. Rakstot mērķus uz papīra paturi prātā jautājumu: kā es sapratīšu, ka mērķis ir sasniegts?

3.solis- Nosaki reālus termiņus mērķa sasniegšanai. Tas palīdzēs neatslābināties mērķa sasniegšanas laikā. Ja kaut kas neizdodas noteiktajā laikā, termiņus vari pārskatīt, tomēr neatliec uz pārāk ilgu laiku. Tāpat, pārskati, kā mērķi ir saskaņoti ar Tavu „lielo bildi”? Kā Tavu mērķu sasniegšana ietekmēs cilvēkus Tev apkārt? Pārbaudi, cik lielā mērā šis mērķis ir Tavā kontroles zonā –atkarīgs no Tevis paša, nevis ārējiem apstākļiem. Kādi ir riski un Tavas iespējas tos mazināt?

4.solis- Lielos mērķus sadali nelielos soļos. Jo precīzāk sastādīsi sarakstu ar mazajiem mērķiem un darbiem, ko nepieciešams izdarīt, jo vieglāk būs sasniegt lielo mērķi. Un atkal atceries par termiņiem arī attiecībā uz šiem nelielajiem soļiem. Iespējams, šajā etapā Tev var palīdzēt galveno soļu izkārtošana uz laika līnijas.

5.solis- Sadali sastādītos soļus pēc prioritātēm/svarīguma. Šim nolūkam vari izmantot Eizenhauera matricu (nosaki A, B, C prioritātes, kur A prioritāte tiek piešķirta lietām, kuras ir steidzamas un svarīgas, B prioritāte svarīgām, bet ne-steidzamām lietām un C prioritāte nesvarīgām, bet steidzamām lietām).  Tādā veidā Tev parādīsies precīzs plāns, kā sasniegt mērķi, kur būs sarakstīti visi soļi pēc to kārtības un piesaistes laikam.

Apsveicu! Faktiski Tu uz šo brīdi esi radījis savu individuālo karti ceļā uz Taviem panākumiem!

6.solis- Sāc izpildīt savu plānu nekavējoties! Katrs izpildītais plāna punkts Tevi pietuvina mērķa sasniegšanai. Katru dienu izdari vismaz vienu lietu! Šis ir otrs nozīmīgākais punkts šajā sarakstā, jo nodrošina kustību pretī mērķim. No personīgās un klientu pieredzes varu apgalvot, ka šī patiesībā ir sarežģītākā daļa, jo  paturēt nepārtraukti prātā savus galvenos mērķus, noturēt motivāciju un neatlaidīgi sekot plānam soli pa solim nav vieglākais uzdevums.
Lai ceļā uz mērķi nepazaudētu motivāciju, vari izveidot sev atbalsta sistēmu- piemēram, uz vizītkartes lieluma papīra/kartona uzrakstīt savus galvenos mērķus (maksimums 5-us) un ielikt savā makā tā, lai katru reizi to atverot, sev atgādinātu par tiem. Vai to pašu atgādinājumu ierakstīt savā ikdienas plānotājā, vai, piemēram, vietā kur uzturies visbiežāk, sarakstīt atgādinājumus uz līmlapiņām, vai izveidot kolāžu, kas vizualizēs sasniegto mērķi. Vārdu sakot, šeit var radoši izpausties un katrs sev izdomāt savu individuālo atgādinājumu sistēmu.

7.solis- Vizualizācija. Kad Tev ir skaidrība par mērķiem, ir konkrēts plāns kā to sasniegt un katru dienu Tu dari kaut ko nozīmīgu, lai to sasniegtu, papildus panākumus garantēs vizualizācija. Vizualizācija ir process, kura laikā mēs veidojam vēlamās realitātes tēlu. Šis tēls izskaidro gan mūsu smadzenēm, gan neapzinātajam prātam, ko mēs vēlamies un rezultātā palīdz atrast veidus, kā to īstenot dzīvē. Vizualizējot vēlamo realitāti, iesaku izmantot disasociatīvo paņēmienu, kad Tu it kā no malas vēro, kā tas ir, kad esi sasniedzis mērķi. Asociējoties un iejūtoties vēlamajā realitātē kā jau esošā, nerodas iekšējais dzinulis pēc darbības un sasniegšanas. Faktiski, apzinātais un neapzinātais prāts reģistrē to kā jau notikušu faktu. Tradicionāli ar vizualizāciju dažādi autori piedāvā nodarboties vai nu agri no rīta, tikko pēc pamošanās, vai arī īsi pirms iemigšanas. Tas saistīts ar smadzeņu darbības īpatnībām- frekvenci, kurā tajā brīdi strādā smadzenes.

Ja kāds no šiem soļiem rada grūtības- nesatraucies, vienmēr vari vērsties pēc atbalsta pie kāda no RigaCoach koučiem.

Pats galvenais, lai izdodas izbaudīt ceļu uz mērķi! Dažkārt tas, par kādu cilvēku Tu kļūsti, ko iemācies un jaunu uzzini ceļā uz savu mērķi var izrādīties svarīgāk, nekā pats sasniegtais mērķis!

 

‹ ATPAKAĻ

Draugi

X