DOMAS, SAJŪTAS, REZULTĀTI… UZ SĀKUMU

Vai esat pamanījuši, kā Jūs sasniedzat savus panākumus?

…nospraužat mērķus vai rīkojaties intuitīvi?

…ļaujaties situācijai vai sekojat savām izjūtām?

…koncentrējaties uz rezultātu vai izbaudāt procesu?

 

Nedaudz par situāciju, kas mani uzvedināja uz šīm pārdomām…

Nesen noslēdzās manas kārtējās apmācības kurss, iedziļinājos transformatīvā koučinga niansēs. Kurss bija interesants, profesionāli noorganizēts, aktīva sadarbība ilga 6 mēnešus, noslēgumā tika piedāvāta iespēja sertificēties.

Sertifikācijas noslēguma testam īpaši negatavojos, jo kurss man patika, biju apmeklējis vairāk par 90% nodarbību, aktīvi piedalījos praktiskajās nodarbībās, konspektēju teorētisko materiālu. Tuvojoties sertifikācijas dienai, pamanīju satraukumu… secināju, ka, neskatoties uz pieredzi, man šī sertifikācija ir svarīga un, zinot organizatoru kvalitātes prasības, nešaubījos, ka arī tests būs “kvalitatīvs”.

Līdz ar satraukumu pamodās arī interese izpētīt šo situāciju un protams – uzdot jautājumus:)

– kādu rezultātu vēlos sasniegt?    …ko man nozīmē rezultāts konkrētajā situācijā?

– kas var traucēt, apgrūtināt, kavēt rezultāta sasniegšanu?

– kas atbalstīs, palīdzēs?

Noskaidroju, ka gribu atbildēt maksimāli precīzi uz maxksimāli daudz testa jautājumiem.

Traucēkļi – tests jāaizpilda ne dzimtajā valodā. Uztraukums par kompetenci, laika ierobežojumu.

Atbalsts – varu rakstīt, kā māku 🙂 …testa uzdevums nav noskaidrot pareizrakstības iemaņas. Domāt rezultātos – fokusēties uz darāmo darbu, skatoties uzdevuma saknē. Izvēlēties ticēt sev – kurss patika, ir izdales materiāli, zināšanas, pieredze, apmierināti sadarbības partneri, kas apstiprina kompetenci. Pieņemt sevi – uztraukties ir OK, šaubīties – arī tāda stratēģija ir iespējama… svarīgāk ir pamanīt šīs izjūtas, pieņemt un izvēlēties, kā rīkosies tālāk.

Rezultāti:

– jauna pieredze panākumu gūšanā;

– esmu arī ICTA sertificēts koučs 🙂

– runājot ar kolēģiem, kuri nesasniedz vēlamo 85% atzīmi, secinājām, ka traucēja:

– precīza, personiska mērķa trūkums – nokārtot testu izrādījās nepietiekams mērķis (neviens nezināja apjomu, sarežģītības pakāpi u.t.t.);

– stratēģijas trūkums – tests bija apjomīgs un praktiski visiem dalībniekiem bija brīdis, kad likās neiespējami konkrētajā laika posmā pabeigt iesākto. Rezultātā haoss domāšanā, panika, nepamanīti, pārprasti, neaizpildīti jautājumi;

– šaubas – vai pietiekoši precīzi atbildu, bet, kā ir rakstīt materiālos??? u.t.t.

Secinājumi – no katras situācijas varam mācīties, krāt pieredzi nākotnes panākumiem.

 

Ar ko sākas Tavi panākumi?

Kādas domāšanas un uzvedības stratēģijas Tu izmanto?

Kā vari, gribi, vēlies mainīt šīs stratēģijas ceļā uz jauna līmeņa panākumiem?

‹ ATPAKAĻ

Draugi

X